Köp- och leveransvillkor


Svenska kunder kan välja kortbetalning eller faktura med 10 dagars kredittid. Danska kunder kan välja kortbetalning. Tyvärr kan vi inte erbjuda försäljning till Norska kunder.

1. Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst. Minsta orderbelopp är 100 kr.

2. Leveranstid
Artiklar i lager skickas normalt sett dagen efter vi fått din beställning. Om någon produkt är restnoterad kommer vi att kontakta dig om leveranstid eller alternativa produkter.

3. Frakt
För internetorder debiterar vi 45 kr frakt oavsett storlek och vikt på försändelsen.

När vi skickar övriga order kommer vi att debitera en fraktkostnad enligt följande inom Sverige:
- Brev, ordervärde max 900 kr, porto 20-45 kr.

Exempel Paket
Postpaket (MyPack)            hämtas hos Postombud Företagspaket                    med utkörning
Munstycksprov, Tvärflöjt 125 kr 165 kr
Klarinett, Trumpet, Altsax 175 kr 195 kr
Tenorsax, Trombon 200 kr 295 kr
Barytonsax, Eufonium 295 kr 435 kr
Större instrument, ex Tuba enl. överenskommelse enl. överenskommelse

För att spara på naturens resurser förekommer det att vi återanvänder kartonger för frakt. 

För ej uthämtade brev eller paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250 kr

4. Betalningssätt
I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Vi förbehåller oss rätten att skicka beställda varor mot postförskott om vi anser oss ha anledning till det. Samtliga ordrar till kunder utanför Sverige skickas mot Postförskott eller förskottsbetalning.

5. Sen betalning
Vid fakturering är betalningstiden 10 dagar. Vid sen betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag. Rätten att mottaga betalning kan ske utan ditt medgivande.

6. Ångerrätt
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.

7. Reklamationer
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

8. Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.