Köp- och Leveransvillkor

Vi erbjuder betalning med Klarna där man kan välja kort, faktura eller direktköp. Vi skickar våra paket med Postnord.

1. Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst. Minsta orderbelopp är 100 kr.

2. Leveranstid
Artiklar i lager skickas normalt sett dagen efter vi fått din beställning. Om någon produkt är restnoterad kommer vi att kontakta dig om leveranstid eller alternativa produkter.

3. Frakt Webbutik
För ordnat gjorda i webbutiken debiteras 49 kr frakt oavsett storlek och vikt på försändelsen.

För ej uthämtade brev eller paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250 kr

4. Frakt Hyrinstrument

För våra hyrinstrument debiterar vi en enhetsfrakt på 145kr.

5. Övrig frakt

När vi skickar övriga order (som inte görs direkt i webbutiken) kommer vi att debitera en fraktkostnad enligt följande inom Sverige:

Exempel Paket

Postpaket (MyPack)

hämtas hos Postombud

Företagspaket med utkörning
Munstycksprov, Tvärflöjt 125 kr 165 kr
Klarinett, Trumpet, Altsax 175 kr 195 kr
Tenorsax, Trombon 200 kr 295 kr
Barytonsax, Eufonium 295 kr 435 kr
Större instrument, ex Tuba enl. överenskommelse enl. överenskommelse

För att spara på naturens resurser förekommer det att vi återanvänder kartonger för frakt. 

För ej uthämtade brev eller paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250 kr

6. Betalningssätt
I kassan fyller du i dina kontaktuppgifter och väljer du vilket betalningsalternativ du föredrar. Det är kundens ansvar att alla uppgifter är korrekta. Köper du som privatperson hos oss på Windcorp så är det Klarnas villkor som gäller. Läs mer om Klarnas villkor här...

Betalningsalternativ med Klarna: Faktura 14 dagar (0kr), kortbetalning (VISA, American Express, Mastercard), Klarna Konto, delbetalning eller direktbetalning via bank.

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

För frågor om din betalning kontakta Klarna på 08-120 120 10.

7. Ångerrätt
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Meddela kundtjänst detta så snart som möjligt men senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med följesedel eller en kopia av den. Vi justerar din betalning hos Klarna så fort vi har fått returen till oss. Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.

Returadress:
Windcorp 
Göteborgsvägen 46
431 37 Mölndal

Du kan också lämna den vara du vill returnera i din närmaste Windcorpbutik. 

8. Reklamationer
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

9. Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.