Så skickar du paket till Windcorp

Våra butiker får dagligen mängder med paket. Det är munstycken som har provspelats, instrument som ska repareras eller hyrinstrument som ska returneras. För både din och vår skull följer här lite bra tips när du ska skicka något till oss.

UTKÖRNING / PAKETTJÄNST

Vi har svårt att lämna butiken för att hämta upp paket hos olika paketombud. Se därför till att välja en tjänst/tilläggstjänst där paketet levereras till företag.Undvik att skicka något rekommenderat (Rek brev).

 

RETURADRESSER

Skriv aldrig något personnamn i leveransadressen. Det kan hända att vi inte får ut paketet om just den personen inte finns på plats.

Windcorp Stockholm
Styrmansgatan 23
114 54 Stockholm
08-32 62 62
stockholm@windcorp.se

Windcorp Göteborg
Göteborgsvägen 46
431 37 Mölndal
031-82 92 33
goteborg@windcorp.se

Windcorp Malmö
Ö. Kristinelundsvägen 15
217 48 Malmö
040-98 00 22
malmo@windcorp.se

PAKETERING

Avsändaren ansvarar för att paketera så att instrumentet klarar transporten. Eftersom paket delvis hanteras maskinellt i transportburar under transport, måste du paketera för att undvika skador. Du kan tänka så här: Vad händer om paketet skulle råka ramla ner från köksbordet?
• Fixera instrumentet inuti etuiet. Med hjälp av exempelvis bubbelplast fyller du ut så instrumentet ligger helt still (se exempelbilder)
• Se till att fixera instrumentetuiet i kartongen ordentlig med hjälp av fyllnadsmaterial. De flesta skador uppstår när etuiet studsar runt i kartongen (se bild)

    

  

MEDDELANDE

Ibland är det ett detektivjobb för oss att lista ut varför vi får ett instrument skickat till oss, även om du har talat med någon av oss tidigare. Är det något som ska säljas, repareras, eller garantijusteras? Är det ett returnerat hyrinstrument?
Hjälp oss genom att lägga med ett litet meddelande på en lapp i etuiet – gärna med dina kontaktuppgifter.

TACK!